Zad.1.
Normalny bilet kolejowy kosztuje 36 zł. Ile kosztuje bilet ulgowy ze zniżką 33 i 1/3 %?

Zad.2.
Sprawdzian z matematyki pisało 32 uczniów. 12,5% uczniów uzyskało ocenę bardzo dobrą, 6 i 1/4% otrzymało ocenę celującą, 1/4 klasy dostała oceny dobre, połowa klasy otrzymała oceny dostateczne. Ilu uczniów otrzymało oceny dopuszczające, jeśli nikt nie dostał oceny niedostatecznej?

Zad.3.
W pierwszym roku istnienia gimnazjum liczyło 450 uczniów. W drugim roku liczba uczniów wzrosła o 10% a w trzecim o 20%. Oblicz, ilu uczniów liczyła ta szkoła w drugim roku istnienia, a ilu w trzecim.

2

Odpowiedzi

2010-03-10T15:51:43+01:00
Zadanie 2

32 - uczniów
12,5% dostało 5 =4 osoby
6,25% dostało 4 = 2 osoby
1/4 klasy dostała 3 = 8 osób
1/2 klasy dostała 2 = 16 osób

32-4-2-8-16=2

Odp.: Dwie osoby dostały ocene dopuszczającą (2)

zadanie 3

I rok- 450 uczniów
II rok-450 + 10 %
III rok- 450 +20 %

II rok- 450+ 45= 495 uczniów
III rok- 450+90= 540 uczniów
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T15:55:38+01:00
Zad.1.
Normalny bilet kolejowy kosztuje 36 zł. Ile kosztuje bilet ulgowy ze zniżką 33 i 1/3 %?

100% - 36 zł
33 1/3 % - x
x= 100/3 * 36
100

x= 3600/3
100

x= 1200/100

x=12

36- 12 = 24 zł
Bilet będzie kosztował 24 zł

Zad.2.
Sprawdzian z matematyki pisało 32 uczniów. 12,5% uczniów uzyskało ocenę bardzo dobrą, 6 i 1/4% otrzymało ocenę celującą, 1/4 klasy dostała oceny dobre, połowa klasy otrzymała oceny dostateczne. Ilu uczniów otrzymało oceny dopuszczające, jeśli nikt nie dostał oceny niedostatecznej?


32-100%
x- 12,5%
x= 12,5 *32 to całe dzielimy przez 100

x= 400/100
x=4
x- liczba osob z ocenami bardzo dobrymi

32-100%
y- 6 i 1/4 %
y= 6 1/4 *32 to dzielimy przez 100
y=200/100
y=2
y- liczba osób z ocenami celujacymi

32-100 %
z-25%

z= 25 * 32 /100
z=800/100
z = 8
z- liczba osob z ocenami dobrymiu

skoro oceny dostateczne otrzymala polowa klasy to bylo ich 16 osob

a wiec aby obliczyc liczbe osob z ocenami dopuszczajacymi musimy dodac liczbe osob z kazda ocena i odjac ja od 32 a wiec:

32- 16-8-4-2 = 2liczba osob z ocenami dopuszczajacymi
ODP: 2 osoby dostaly ocene dopuszczajaca

Zad.3.
W pierwszym roku istnienia gimnazjum liczyło 450 uczniów. W drugim roku liczba uczniów wzrosła o 10% a w trzecim o 20%. Oblicz, ilu uczniów liczyła ta szkoła w drugim roku istnienia, a ilu w trzecim.

450 - 100%
x- 110%
x= 110*450 / 100
x= 49500/100
x= 495
x- liczba osob w drugim roku
jezeli liczba uczniow w roku trzecim wzrosla w stosunku do roku drugiegoto wynik bedzie nastepujacy:
495- 100%
y- 120%
y= 495*120/100
y=59400/100
y = 594
y- liczba osob w roku trzecim
a jezeli w stosunku do roku pierwszego to:
450-100%
x-120%
x= 450*120/100
x=54000/100
x=540
2 5 2