Hurtownia odziezy zakupila 12 jednakowych zimowych plaszczy i 15 jednakowych kurtek za laczna kwote 13 500. Plaszcz byl o 180zl drozszy niz kurtka. Oblicz cene zakupu przez hurtownie plaszcza oraz cene zkupu kkurtki. zapisz wszystkie obliczenia.

(odp maja byc plaszcz 600 kurtka 420 zl)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T15:50:20+01:00
X-cena płaszcza
y-cena kurtki
x=y+180
12x+15y=13500

x=y+180
12(y+180)+15y=13500

x=y+180
12y+2160+15y=13500

x=y+180
27y=11340

x=y+180
y420

x=420+180
y=420

x=600
y=420
Płaszcz kosztował 600 zł, a kurtka 420 zł.

2010-03-10T15:50:40+01:00
X-cena kurtki
x+180-cena płaszczu
13500-cena łączna
13500=12(x+180)+15x
13500=27x+2160
27x=11350
x=420
x+180=600
cena kurtki to 420zł, płaszcza 600zł
2010-03-10T15:52:13+01:00
X - cena kurtki
x + 180 - cena płaszcza
12(x + 180) + 15x = 13500
12x + 2160 + 15x = 13500
27x = 13500 - 2160
27x = 11340
x = 11340/27 = 420 zł
x + 180 = 420 + 180 = 600 zł
odp
plaszcz = 600 zł
kurtka = 420 zl