Odpowiedzi

2010-03-10T16:09:26+01:00
Obecnie
Syn x
Ojciec y=4x

Za 6 lat
Syn x+6
Ojciec y=4x+6

x+y=67
x+6+4x+6=67
5x=67-12
5x=55
x=11
y=4x=4*11=44

Obecnie:
Syn ma 11 lat
Ojciec 44 lata

Pięć lat temu:
Syn x-5=11-5=6lat
Ojciec 4x-5=44-5=39 lat

Odp.
5 lat temu ojciec miał 39, a syn 6 lat.
pozdrawiam:)

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T16:16:23+01:00
X-wiek ojca
y-wiek syna

4y=x
x+6+y+6=67

4y=x
x+y=55

4y=x
5y=55 /:5
y=11

x=11*4=44

Czyli obecnie ojciec ma 44 lat, a syn 11.

Nas pytają w jakim wieku był ojciec ,a w jakim syn 5 lat temu, więc:

syn 11-5=6
ojciec 44-5=39

Odp. 5 lat temu ojciec miał 39 lat, a syn 6.

Pozdrawiam.

4 4 4