Odpowiedzi

2010-03-10T16:16:54+01:00
Międzynarodowy ruch etniczny o charakterze antyklerykalnym i kosmopolitycznym. Powstał w XVIII w.
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T16:18:23+01:00
Wolnomularstwo, inaczej masoneria lub sztuka królewska – ponadnarodowy ruch etyczny o swoistych strukturach organizacyjnych (m.in. trójkąty, loże, obediencje), który swe pryncypia i idee wyraża za pośrednictwem rozbudowanej symboliki i rytuałów. Masoneria to także zespół bractw o charakterze elitarnym i dyskretnym. Kolorytu masonerii dodaje wielka liczba legend i spiskowych teorii na jej temat. Nauka badająca historię wolnomularską i idee wolnomularskie nazywa się masonologią.
1 3 1