Odpowiedzi

2010-03-10T16:21:40+01:00
1. Nie będziesz miał bogów cudzych przede mną.
będziesz wierzył tylko w Boga anie w żadnego innego typu "buudaa"
2. Nie będziesz brał imienia Boga twego nadaremno.
nie będziezz mówił oJezu... znowu mi nie wyszło
3. Pamiętaj, abyś dzień święty święcił.
chodź do kośccioła w każde święto
4. Czcij ojca swego i matkę swoją.
miej do nich szcunek
5. Nie zabijaj.
nie zabijaj
6. Nie cudzołóż.
to np. nie śpij z kim popadnie w sensie sex
7. Nie kradnij.
nie kradnij - nie zabieraj co nie twoje
8. Nie mów fałszywego świadectwa przeciw bliźniemu swemu.
nie kłam, nie zatajaj prawdy
9. Nie pożądaj żony bliźniego swego.
nie myśl o żonie swoje kolegi w sposób erotyczny
10. Ani żadnej rzeczy, która jego (bliźniego) jest.
nie zazdrość
2 4 2
2010-03-10T16:22:59+01:00
Dekalog to zbiór 10 nakazów danych ludziom przez Boga. Reguluje obowiązki i powinności religijne. Przymierze to wzmacnia naszą łączność ze Stwórcą, jego przestrzeganie przybliża nas do zbawienia, a także daje nam duchowe szczęście.

Może być?
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T16:23:03+01:00
1 nie będziesz wyznawał innych Bogów oprucz tego w którego wierzysz
2 Nie będziesz wymawiał imion Jezusa,Boga, Maryji bez powodu
3 W karzde świeta uczęszczaj do koscioła
4 kochaj swoją matke i ojca swego
5 nie zabijaj
6 Nie sprawiaj bólu bliźniemu swemu przez cudourzenie z jego żoną
7 nie wolno kraść
8 nie kłam
9 nie zabieraj żony bliźniemu swemu
10 Nie odbieraj nikomu rzeczy, które do ciebie nie należą
1 5 1