Odpowiedzi

2009-10-23T14:30:35+02:00
Stefan batory zasłynął dzięki np. utworzeniu trybunału koronnego sądu apelacyjnego,założył akademie wileńską,przyczynił się do wybuchu wojny w 1977-chciał żeby gdańszczanie podporządkowali msię jego wpływą

:**
12 3 12
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-23T16:02:08+02:00
Stefan Batory -r. 27 września 1533 w Szilágysomlyó, zm. 12 grudnia 1586 w Grodnie).Batory zasłyął-4 marca 1562 krwawą bitwę z wojskami cesarskimi pod Hadad, zakończoną podpisaniem krótkotrwałego rozejmu.
--W 1578 ostro potępił antyprotestancki tumult w Krakowie
-W 1579 rozpoczął wojnę o odebranie zagarniętych przez Rosję w poprzednim roku Inflant i utraconej jeszcze w 1563 ziemi połockiej.
-W 1579 podniósł wileńskie kolegium jezuickie do godności Akademii Wileńskiej.
-W czasie pierwszej kampanii zdobył w sierpniu 1579 Połock.
-Druga kampania, przeprowadzona w 1580, doprowadziła do zdobycia Wielkich Łuk.
-W 1579 rozpoczął wojnę o odebranie zagarniętych przez Rosję w poprzednim roku Inflant i utraconej jeszcze w 1563 ziemi połockiej.
-Powstanie Rady Miejskiej w Tczewie, ukonstytuowanej już w 1258 roku za przyzwoleniem księcia pomorskiego Sambora II.
-Ogłoszony w 1578 roku przez Króla Stefana Batorego, akt lokacji miasta Biełgoraj.
10 3 10