Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-10T16:22:45+01:00
SZPIK KOSTNY- WYTWARZA KOMÓRKI KRWI, CZYLI KRWIOTWÓRCZA OCZYWIŚCIE W SZPIKU CZERWONYM KOŚCI DŁUGICH, A W SZPIKU ŻÓŁTYM JEST MAGAZYNOWANY TŁUSZCZ.
OKOSTNA- ODŻYWIA KOŚĆ OD ZEWNĄTRZ BO JEST SILNIE UNACZYNIONA;
12 4 12
2010-03-10T16:26:04+01:00
W szpiku kostnym czerwonym powstają elementy morfotyczne krwi: erytrocyty, trombocyty, leukocyty.
Okostna to błona otaczająca kość, jest silnie unerwiona i unaczyniona, odżywia kość, W niej komórki kościotwórcze, które po uszkodzenia lub w okresie wzrastania budują kość.
9 4 9