Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-23T14:50:30+02:00
2009-10-23T15:48:58+02:00
A)
100% - x
80% - 176 zł (tutaj mnożymy na krzyż 100% * 176zł i x * 80%)
_____________
80x = 17600
x = 220

Odp.: Cena przed zmianami wynosiła 220 zł.

b)
6000 zł - 100%
x - 15% (tutaj mnożymy na skos 6000zl * 15%
______________ oraz x * 100%)
100x = 90000
x = 900

Odp.: Po roku odsetki wynoszą 900 zł.

c)
1/4 - 5/12 : (-3/5) do -2 =
= 1/4 - 5/12 : (1:-3/5) =
= 1/4 - 5/12 * (-3/5) =
= 1/4 - ( 5*5/12*3) =
= 1/4 - 25/36 =
= 9/36 + 25/36 =
= 34/36 =
= 17/18
________
1 5 1
2009-10-23T15:52:33+02:00
Zad.1
80% = 176zł /:80
1% = 2,20zł /*100
100% = 220zł
Odp.: Cena przed zmianami wynosiła 220zł

zad.2
100% = 6000zł /:20
5% = 300zł / *3
15% = 900zł

i sry ale na ułamki w 3 zadaniu nie mam dziś siły ^^