1. zegaz z kukułką waży 5,5 kg . kukułka jest o 5 kg lżejsza od zegara . ile waży zegar , a ile kukułka .



2. pani kowalska zarabia miesięcznie o 200 zl więcej od pana kowalskiego . w ciągu roku oboje razem zarobili 48 tyś . zł . jakie jest miesięczne wynagrodzenie pani kowalskiej , a jakie pana kowalskiego ?




prosze o szybka odpowiedz ! i chodzi o to aby to bylo z ta analiza z niewiadoma ! błagam pomocyy prosze o szybką odp .

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T16:39:11+01:00
Zegar z kukułką =5,5 kg
Zegar = x
kukułka y= x-5kg

y=x-5
x+y=5,5
x+x-5=5,5
2x=10,5
x=5,25 kg
y=x-5=5,25-5=0,25 kg

Zegar x=5,25 ka
Kukułka y=0,25 kg

Spr.
x+y=5,25+0,25=5,5 kg
Odp.
Sam zegar waży 5,25 kg, a kukułka 0,25 kg

2)
Miesięcznie:
Pan Kowalski x
Pani Kowalska x+200

Rocznie:

Pan Kowalski 12x
Pani Kowalska 12(x+200)

12x+12(x+200)=48 000
12x+12x+2400=48 000
24x=48000-2400
24x=45 600
x=1900

Pan Kowalski x=1900 zł
Pani Kowalska x+200=1900+200=2100 zł
Spr.
12x+12(x+200)=12*1900+12(1900+200)=22800+12*2100=22 800+25 200=48 000
Odp.
Pan Kowalski zarabia miesięcznie 1900 zł, a Pani Kowalska 2100 zł
pozdrawiam:)
2010-03-10T16:39:12+01:00
1.
zegar: x=5,25
kukułka: x-5

5,25-5=0,25
x+x-5=5,5
2x=5,5+5
2x=10,5/:2
x=5,25

Zegar waży 5,25kg, a kukułka 0,25kg

2.

x- zarobki pana Kowalskiego
x + 200 - zarobki Pani Kowalskiej

(12 * x) + [12 * (x+200)] = 48 000

12x + (12x +2400 ) = 48 000

12x + 12x + 2400 = 48 000

24 x =48 000 - 2400

24 x = 45 600 / : 24

x = 1900


Pozdro ;)
2010-03-10T16:51:24+01:00
5,5kg-5kg=o,5kg
odp.:zegar wazy 0,5 kg a kulka 5 kg
2)48 000-(200*12)=48 000-2400=45600
45600/2=22800
22800/12=1900
1900+200=2100
odp.pani kowalska zarabia 2100,a pan kowalski 1900