Odpowiedzi

2010-03-10T16:34:15+01:00
Gniazdowniki mają pisklęta, które są po wykluciu niedołężne, ślepe, nagie. Wymagają opieki rodziców i przez dłuższy czas pozostają w gnieździe. Natomiast zagniazdowniki mają pisklęta, które zaraz po wykluciu są zdolne do samodzielnego funkcjonowania.

Do gniazdowników zaliczamy: wróble, dzięcioły, gołębie, papugi, orły, jastrzębie.
Natomiast do zagniazdowników: kaczki, kuraki, gęsi, łabędzie, łyski, strusie.
1 5 1
2010-03-10T16:35:34+01:00
-pisklęta gniazdowników po urodzeniu się przebywają w gniazdach. A zagniazdowniki odwrotnie.
-gniazdowniki przebywają przez pewien czas w gnieździe i karmione są przez rodziców , a zagniazdowniki opuszczają gniazda zaraz po wykluciu i samodzielnie zdobywają pokarm .
-gniazdowniki po urodzeniu wychowuja sie w gniazdach opiekuja sie nimi rodzice a za gniazdowniki po urodzeniu wychowuja sie za gniazdem inaczej powiedziec sa samodzielne.
-
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T16:36:00+01:00
Gniazdowniki to ptaki, których pisklęta po wykluciu sa nagie, ślepe i zależne od rodziców. Wymagają karmienia i opieki, przebywają w gdzieździe. Są to np. bocian, jaskółka, drozd, wróbel, sikorka
zagniazdowniki to ptaki, których pisklęta zaraz po wykluciu są okryte puchem i zdolne do samodzielnego funkcjonowania. Są to np. kaczka, kura, gęś, bażant