Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T16:50:04+01:00
Zadanie 20.
Ile złotych kieszonkowego po podwyżce będzie dostawać Kasia (zob. rysunek)?

x-przed podwyżką
x+2,5-po podwyżce

4(x+2,5)=5x
4x+10=5x
4x+10=5x
4x-5x=-10
-x=-10 | *(razy) (-1)
x+2,5=10+2,5=12,5

Odpowiedź:Po podwyżce będzie dostawać 12,50zł.


Zadanie 21.
-Teraz jestem siedem razy starsza od mojej córki. Za 20 lat będę od niej dwa razy starsza-powiedziała pewna pani. Ile lat ma ta pani?

x-wiek córki
7x-wiek matki
x+20-wiek córki za dwadzieścia lat
7x+20-wiek matki za dwadzieścia lat

2(x+20)=7x+20
2x+40=7x+20|-2x
40=5x+20|-20
20=5x| /5
x=4

Odpowiedź:Mama ma 28 lat, a córka 8 lat.


Zadanie22.
Za 3 lata Grześ będzie 3 razy starszy niż 3 lata temu. Ile lat ma Grześ?

dziś-x
za trzy lata-x+3
3 lata temu-x-3

x+3=3(x-3)
x+3=3x-9
x3x=-9-3
-2x=-12| /(-12)
x=6

Odpowiedź:Grześ ma 6 lat.

Mam nadzieje, że choć trochę pomogłam.:)












2010-03-10T17:06:06+01:00
20)

x - przed podwyższą
x + 2,5zł - po podwyżce

4(x+2,5)=5x
4x + 10 = 5x
-x = - 10 / *(-1)
x = 10

Przed podwyżką, zatem

10 + 2,5 = 12,5zł po podwyżce.

21)

Wciąż myślę :D

22)

x - wiek grzesia
x +3 - wiek grzesia za 3 lata
x - 3 - wiek grzesia 3 lata temu

x + 3 = 3(x-3)
x + 3 = 3x - 9
- 2x = -12 /2
x = 6