1. Mama, tata i syn razem mają 125 lat. Mama i tata mają po tyle samo lat i są dwa razy starsi od syna. Ile lat ma każde z nich ???


Nie wystarczy tylko powiedzieć ile mają lat, żebym zaliczył poprawną odpowiedź trzeba wykonać jeszcze obliczenia [To z iksami :P] Wszystko wypisać, dane też, wykonać obliczenia i na koniec wytłumaczyć jak się to zrobiło, w jaki sposób.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T16:38:17+01:00
X - wiek syna
2x - wiek mamy oraz taty
Mamy wiec
2x + 2x + x = 125
5 x = 125
x = 125 : 5 = 25
2*25 = 50
Odp. Syn ma 25 lat , a tata i mama maja po 50 lat.
2 5 2
2010-03-10T16:42:02+01:00
X-wiek mamy
x-wiek taty
x/2 -wiek syna
x+x+x/2=125 -wszyscy razem
2 1/2 x = 125
5/2x=125 / *2/5
x=50

a więc mama i tata mają po 50 lat
a syn połowę mniej wiec 50/2=25