Odpowiedzi

2010-03-10T16:45:54+01:00
Chlor w chlorkach jest jednowartosciowy a metale 2 grupy dwuwartosciowe. Czyli muszą we wzorze być dwa atomy chloru, które ważą razem 71u. Czyli 111u-71u=40u. 40 unitów waży wapń.
A więc wzór wygląda tak: CaCl2
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T16:49:05+01:00
Masa chloru - 35,5 u
wartościowość metalu z 2 gr. - II
wartościowość chloru - I
xCl2

111-35,5*2=40
40 - masa wapniu

wzór: CaCl2
1 5 1