PROSZĘ O SZYBKĄ I PRAWIDŁOWĄ ODPOWIEDZ!!!!!!!

1.Podaj wyrazy bliskoznaczne do słowa honor.

honor
.....................
.....................
.....................
.....................

Napisz w jakich znaczeniach jest ten wyraz używany.(kazdy oddzielnie!)
..................................................................................
..................................................................................
..................................................................................
..................................................................................


DAJE NAJ!!! I GWIAZDK!!! =] ;*

2

Odpowiedzi

2010-03-10T16:49:21+01:00
-Dobre imię,
-cześć,
-duma,
-reputacja,
-poszanowanie,
-szacunek,
-respekt,
-chwała,chluba,



Wszystkie pochodzą ze słownika wyrazów bliskoznacznych.

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-10T16:49:38+01:00
1.
honor- 1. cześć, dobre imię, reputacja, godność osobista (

dbać o swój honor)

2. ( oznaki czci, poważania, szacunku (przyjąć kogoś z honorami)

1.

godności, dostojeństwa, odznaczenia (obdarzać kogoś honorami)

2.Honor to postawa, dla której charakterystyczne jest połączenie silnego poczucia własnej wartości z wiarą w wyznawane zasady moralne, religijne lub społeczne i czasami skłonnością do przesadnej reakcji na naruszenie tych zasad.

Pojęcie honoru można rozciągnąć na inne osoby, tak więc obrona czyjejś godności osobistej dowodzi wysokich standardów moralnych obrońcy.

Często za ludzi honorowych uważa się rycerzy i oficerów, a oszustów i lichwiarzy za niehonorowych, lecz jest to daleko posunięte uproszczenie. Natomiast prawie wszystkie środowiska za ludzi bez honoru uważają donosicieli, a przytłaczająca większość hieny cmentarne.
2 3 2