Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T17:00:42+01:00
Układ okresowy to zbior wszystkich pierwiastków chemicznych w postaci tabeli wedlug rosnącej liczby atomowej
Wystepuja w nim :
- symbol
- grupa
- okres
- elektrony walencyjne
- protony
- neutrony
- powloki
- liczba atomowa
- liczba masowa
układ okresowy sklada się z grup i okresow w pierwszym okresie sa tyle dwa pierwiastki , drugi i trzeci zawiera po 8 pierwiastkow , w czwartym i piatym jest ich razem 18 , okres szosty zawiera 32 pierwiastki w siodmym okresie pierwiastkow wciaz przybywa .

Prosze mysle ze cos pomoglam : )
2010-03-10T17:03:25+01:00
-masa atomowa
-charakter tlenku(kwasowy,zasadowy,amfoteryczny)
-liczba porządkowa
-numer grupy
-symbol chemiczny
-typowa wartościowość
-nazwa