Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-23T15:21:17+02:00
X - pensja brutto

Podatek i innne potrącenia wyniosły 2/5 x.

x - 2/5 x = 1500 zł
3/5 x = 1500 zł
x = 5/3 * 1500 zł
x = 2500 zł

Odp. Pensja brutto pani Krystyny wynosi 2500 zł.
3 3 3
2009-10-23T15:21:52+02:00
2/3 to jest 40% czyli potrącenia
czyli 60 % to kwota wypłacona na konto czyli netto
x- szykana wartośc brutto pensji

więc:

1500>60%
x>100%

X=(1500*100)\60= 2500 zł

odp. pensja brutto wyniosla 2500zł
  • Użytkownik Zadane
2009-10-23T15:24:18+02:00
Pensja netto - 1500zł
potrącenia - 2/5 = 4/10 = 0,4 = 40%
więc: 1500zł to 60% całości.

1500 - 60% |:6
250 - 10% |*100
2500 - 100%

Odp.:Pensja brutto wynosiła 2500zł.

Spr.:
2500 * 0,6 = 2500*6/10= 1500zł