Zbiornik wodny ma wymiary 2m na 4m na 5m .Jaka jest masa wypełniającej wody? Gęstosc wody wynosi 1000 kg na m3. Prosilbym o zamieszczenie :danych,ujednolicenie jednostki, wzór podstawowy ,sprawdzenie jednostki odzilenym działaniem obliczenie + odpowiedz .Dam naj

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T16:55:00+01:00
Dane:
a = 2 m
b = 4 m
c = 5 m
ρ = 1000 [kg/m³]
Rozw.:
V = a × b × c = 2m × 4 m × 5m = 40 m³
ρ = m/V
m = ρ × V = 1000 [kg/m³] × 40 m³ = 40 000 kg
[kg/m³] × [m³] = kg
m × m × m = m³
2010-03-10T16:55:20+01:00
A= 2m
b= 4m
c=5 m
V = a*b*c
V = 2m*4m*5m = 40 m^3
d = 1000 kg/m^3 ; znaczek ^ = do potęgi 3
m = ?
d = m/V
d*V = m
m = d*V
m = 1000 kg/m^3* 40 m^3
m = 10000 kg = 10 ton
[m] = [kg/m^3 *m^3] = [kg]