Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T16:52:35+01:00
POdział układu nerwowego człowieka

Podział topograficzny
Ośrodkowy (centralny) układ nerwowy
Mózgowie (kresomózgowie, międzymózgowie, śródmózgowie, móżdżek, rdzeń przedłużony)
Rdzeń kręgowy
Obwodowy układ nerwowy
Nerwy czaszkowe
Nerwy rdzeniowe

Podział czynnościowy
Układ nerwowy somatyczny
Układ piramidowy
Układ pozapiramidowy
Autonomiczny układ nerwowy
Część współczulna (sympatyczny)
Część przywspółczulna
2010-03-10T16:54:18+01:00
Obwodowy układ nerwowy tworzą nerwy odchodzące od ośrodkowego układu nerwowego, czyli nerwy czaszkowe oraz nerwy rdzeniowe.
1 2 1
2010-03-10T16:54:50+01:00
Obwodowy układ nerwowy tworzą nerwy. Nerwy przekazują impulsy "do" i "z" wszystkich zakątków ciała. Niezwykle rozbudowana sieć nerwów oplata całe ciało (przypomina plątaninę drobnych kabli w komputerze).
1 4 1