Ma może ktoś zadanie 10/131 klasa 6 matematyka wokół nas?
Jeśli nie to napisze treść. Tylko proszę jak najszybciej mam to zrobić na jutro.
*
W najwiekszym porcie morskim świata, w Rotterdamie (Holandia) przeładowuje się corocznie o około 114,9 mln ton towaru więcej niż w najwiekszym porcie Japonii- Kobe. W obydwu tych portach przeładowuje się łącznie 430,7 mln ton towarów. Ile milionów ton towarów przeładowuje się w każdym z tych portów?
*

Dodam jeszcze tylko, że należy rozwiązać za pomocą równań.
Z góry dzięki

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-10T16:57:26+01:00
X- ilość przeładunku w Kobe
x+114,9mln ton

x+x+114,9mln t=430,7mln ton
2x=430,7mln-114,9mln
2x=315,8mln
x=315,8 mln:2
x=157,9mlkn przeładowuje się w KOBE a

430,7mln-157,9mln=272,8mln ton przeładowuje się w Rotterdamie
1 5 1
  • Wzl1
  • Początkujący
2010-03-10T16:59:13+01:00
430.7-114.9=315.8mln :P chyba :D