1.za 2 bilety normalne i 3 ulgowe do teatru zapłacona 205 zł. bilet ulgowy jest tańszy 0 30 procent od normalnego. ile kosztował bilet ulgowy a ile normalny. ?

2.50*6/100=(50+x)*2/100


daje 20 punktów i licze na rozwiązanie plis ;))

daje naj ;))

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T17:08:19+01:00
Skoro ulgowy jest o 30% tańszy to 100%-30%=70%
ulgowy to 70% normalnego
x- cen biletu normalnego
y- cena ulgowego
2x+3y=205
y=0,7x

2x+3 ×0,7x=205
y=0,7x

2x+2,1x=205
y=0,7x

4,1x=205 |:4,1
y=0,7x

x=50
y= 0,7×50

x=50
y=35



2.50*6/100=(50+x)*2/100
15/100=(100+2x) /100
15/100=2x/100 |×100
2x=15
x=7,5
2010-03-10T17:10:54+01:00
205:5=41
41=100%
4,1=10%
12,3=30%

normalne= 2*41zł+2*12,3zł= 106,6zł
ulgowe= 205-106,6=98,4