1.Przekątna kwadratu ma 10 cm.Oblicz pole tego kwadratu.

2.Obwód prostokąta jest równy 20m.Oblicz pole tego prostokąta,wiedząc,że jeden jego bok jest trzy razy krótszy od drugiego boku.Otrzymane pole wyraz w centymetrach kwadratowych.

3

Odpowiedzi

2010-03-10T17:02:55+01:00
1)
P= e*f
P= 10cm*10cm=100cm do kwadratu
Odpowiedz . Przekatna kwadratu wynosi 100 cm kwadratowych
2)
a= 2,5m b= 7,5m
P= a*b
P= 2,5 * 7,5 = 18,75m2
Odpowiedz: Obwod prostokata wynosi 18,75 cm kwadratowych
2010-03-10T17:03:50+01:00
1. a - wymiar przekątnych kwadratu
a = 10 cm

P = a(do kwadratu) : 2 = 100cm(kwadratowych) : 2 = 10 cm(kwadratowych)
2. a= 2,5m b= 7,5m
P= a*b
P= 2,5 * 7,5 = 18,75m(kwadratowych) = 187500cm(kwadratowych)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T17:05:21+01:00
1.a- bok kwadratu
a √ 2 =10
a= 10/ √ 2
a= 5 √ 2
P=50cm ²
Pole wynosi 50cm ²
2.a- bok dłuższy prostokąta
⅓a- bok krótszy
2a+ ⅔a=20
2⅔a=20
a= 7,5
a :3= 2,5
P=2,5*7,5=18,75m²=187500cm²
1 1 1