Trzy litry soku rozlano do prostopadłościennych pojemników o wymiarach
5cm x 5cm x 10cm,wypełniające je do 4/5 wysokości.
a) jaka jest pojemność jednego pojemnika?
b) Ile napoju nalano do kazdego z tych pojemników?
c) Ile było pojemników?

MATEMATYKA JEST DLA MNIE CZARNĄ MAGIĄ I BĘDE WDZIĘCZNA JEŚLI KTOŚ MI POMOZE !!
PROSZE WAS!!!

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-10T17:04:16+01:00
A)5cm x5cm x10cm=250cm sześciennych
b)100%-250cm sześciennych 4/5 x 100%=80%
80%-x

x=80 x(razy) 250 i to podzielić przez 100
x= 200 cm sześciennych
c) 1 litr sześcienny -1 000 cm sześciennych
3 litry sześcienne - 3 000 cm sześciennych
3 000 cm sześciennych : 200 cm sześciennych =15
odp było 15 pojemników
2010-03-10T17:05:55+01:00
A)
V=5cm*5cm*10cm=250cm³=0,25dm³=0,25l
b)
4/5*0,25l=0,2l na pojemnik
c)
3l/0,2l=15 pojemników
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T17:32:56+01:00
Dane:
a = 5cm
b = 10cm
Vsoku = 4/5 * Vpojemnika |Takim wzorem sie wyraza (w kazdym pojemniku)

Obliczamy objetosc pojemnika:
a)

V = Pp * H
V = a²*b
V = 5²*10
V = 25*10
V = 250cm³

Odpowiedz: Objetosc pojemnika wynosi 250cm³.

Obliczamy ilosc napoju w kazdym pojemniku:
b)

Vsoku = 4/5 * Vpojemnika
Vsoku = 4/5 * 250cm³
Vsoku = 1000/5 cm³
Vsoku = 200cm³

Odpowiedz: Objetosc soku w kazdym z pojemnikow wynosi 200cm³.

Obliczamy ilosc pojemnikow:
c)

Ilosc pojemnikow = Ilosc soku (calkowicie) / Ilosc soku w jednym pojemniku
Ilosc pojemnikow = 3l / 200cm³ (oznacze ilosc pojemnikow x-em)
x = 3000cm³/200cm³ | cm³ sie skracaja
x = 15

Odpowiedz: Sok nalano do 15 pojemnikow.
1 5 1