Nie umiem matematyki więc rozwiążcie mi te przykłady:
(-73)+17=?
(-48)-(-13)=?
(-5)-(-12)=?
28-72=?
(-101)-(-29)=?
zad.2
a) (-1,7)+0,9=?
18+(20,7)=?
(-2,7)+(-3,6)=?
(-3,4)-(-1,5)=?
b) 1/4-1/2=?
(-7/12)+3/8=?
(- 3 i 1/5)-2 i 1/2=?
1 i 1/6-(-2 i 1/12)=?
c) 3,7-4 i 2/5=?
(-7/8)+(-0,7)=?
1,4-(-1 i 3/4)=?
(-2 i 1/6)-(-1,6)=?
Proszę o błyskawiczną odpowiedź. Kto pierwszy odpowie ma naj. Chyba, że na zapytaj odpowiedzą mi szybciej. Więc się streszczajcie.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T17:10:12+01:00
(-73)+17=-56
(-48)-(-13)=-35
(-5)-(-12)=7
28-72=-44
(-101)-(-29)=-72
zad.2
a) (-1,7)+0,9=-0,8
18+(20,7)=38,7
(-2,7)+(-3,6)=0,9
(-3,4)-(-1,5)=-1,9
b) 1/4-1/2=1/4
(-7/12)+3/8=-14/24 + 9/24 = -5/24
(- 3 i 1/5)-2 i 1/2=-3 i 2/10 -2 i 5/10 =-5i 7/10
1 i 1/6-(-2 i 1/12)=1 i 2/12 + 2 i 1/12 = 3 i 3/12 = 3 i 1/4
c) 3,7-4 i 2/5=?3,7-4,4= -0,7
(-7/8)+(-0,7)=-0,875-0,7=-1,575
1,4-(-1 i 3/4)=1,4+ 1,75 = 3,15
1 5 1
2010-03-10T17:17:35+01:00
(-73)+17= (-56)
(-48)-(-13)=(-48)+13=(-35)
(-5)-(-12)=(-5)+12=7
28-72=(-44)
(-101)-(-29)=(-101)+29=(-72)
zad.2
a) (-1,7)+0,9=(-0,8)
18+(20,7)=38,7
(-2,7)+(-3,6)=(-6,3)
(-3,4)-(-1,5)=(-3,4)+1,5= (-1,9)
b) 1/4-1/2=1/4-2/4=(-1/4)
(-7/12)+3/8=(-14/24)+9/24= (-5/24)
(- 3 i 1/5)-2 i 1/2=(-1/5)-5/2=(-32/10)-25/10= (-7/10)
1 i 1/6-(-2 i 1/12)=(7/6)+25/12=14/12+25/12=39/12=3 i 3/12= 3 i 1/4
c) 3,7-4 i 2/5=37/10-22/5=37/10-44/5= (-5/10)= (-1/2)
(-7/8)+(-0,7)=(-7/8)+(-7/10=(-35/40)+(-28/40)=(-63/40)=(-1 i 23/40)
1,4-(-1 i 3/4)= 14/10+ 7/4= 28/20+ 35/20=4/20= 3 i 4/20 = 3 i 1/5
(-2 i 1/6)-(-1,6)=(-13/6)+ 1/10= (-75/30) + 48/30= (-27/30)= (-9/10)= (-0,9)

liczę na naj:)
1 5 1
2010-03-10T17:20:22+01:00
(-73) + 17= -56
(-48)-(-13)= -48 + 13=-35
-5-(-12)= -5 + 12= 7
28-72= -44
-101-(-29)= -72
zad. 2
a) -1,7 + 0,9= -0,8
18+20,7 = 38,7
-2,7 + (-3,6)= -6,3
-3,4-(-1,5)= -1,9
b)1/4 - 1/2=1/4- 2/4= -1/4
-7/12 + 3/8= -14/24+ 9/24= -5/24
- 3 i 1/5 - 2 i 1/2= -3 i 2/10 - 2 i 5/10= -2 i 12/10- 2 i 5/10= 7/10
1 i 1/6-(-2 i 1/12)= 1 i 2/12+ 2 i 1/12=3 i 3/13
c)3,7- 4 i 2/5=3,7 -4,4= - 0,7
-7/8+ (-0,7)= -70/80 -56/80= -126/80= -1 i 46/80
1,4-(-1 i 3/4)= 1,4+1,75=3,15
(-2 i 1/6)-(-1,6)= - 2 i 1/6+ 1 i 3/5= -2 5/30+ 1 i 12/30= - 1 i 35/30 + 1 i 12/30= -23/30
1 5 1