Zad 1.
a) Tata Oli zarobił w styczniu 980zł, w lutym - 710zł, a w marcu - 1040zł. Jakie były jego średnie miesięczne w tym okresie?
b)Średnie miesięczne wynagrodzenie mamy Oli w tym samym czasie wynosiło 960złJak wysokie były jej dochody w marcu, jeśli w styczniu zarobila 960zł, a w lutym 890zł?


Zad 2.
a)W klasie jest 26 uczniów. Chłopców jest o 4 więcej niż dziewcząt. Ilu jest chłopców w tej klasie?
b)Średnia waga chłopców wynosi 45kg, a Średnia waga dziewcząt: 48kg. Ile łącznie ważą uczniowie tej klasy?
c)Jaka jest średnia waga ucznia tej klasy?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T17:18:21+01:00
1.a) 980+710+1040=2730
2730:3=910

b) (960+890+x) : 3 = 960 /*3
960+890+x=2880
x=2880-1850
x=1030

2.a)26-4 = 22
22:2 = 11
11+4 = 15
11 - dziewczyny
15 - chłopcy

b)45 kg*15 = 675 kg
48 kg*11 = 528 kg
528 kg + 675 kg = 1203 kg

c)1203 kg : 26 = 46,27kg


2010-03-10T17:18:29+01:00
Zadanie 2
a) x-ilość dziewcząt
x+4-ilość chłopców
x+x+4=26
2x=22
x=11
11+4=15
chłopców było 15
b)45*15+48*11=675+528=1203
c)1203:26=46,27
2010-03-10T17:28:22+01:00
Zad 1 .
a) 980 zł + 710 zł + 1040 zł = 2730 zł
2730 zł : 3 = 910 zł
odp. średnie miesięczne taty wynosiły 910 zł

zad 2.
a )26: 2 = 13
13 - 2 = 11 (dziewczyny)
13 + 2 = 15 (chłopcy)
odp. w klasie jest 15 chłpców

b)
chłopiec = 45 kg
dziewczynka = 48 kg
11 * 48 = 528 kg
15 * 45 = 675 kg
528 kg + 675 kg = 1203 kg
odp. uczniowie ważą razem 1203 kg

c) 1203 : 23 = 46,3 kg
odp. średnia waga ucznia tej klasy wynosi 46,3 kg

liczę na njjj