Podane wyrażenie zapisz algebraicznie.
a) suma liczb 5 i y.
b) różnica liczby 20 i iloczynu liczb 3 i b.
c) suma liczb 7 i x pomniejszona o iloczyn liczb 2 i x.
d) osmiokrotność liczby a.
e) kwadrat liczby x powiekszony o 4
f) kwadrat liczby x pomniejszony o 4
g) kwadrat liczby x powiekszony o 4 razy
h) czwarta część kwadratu liczby x.

2

Odpowiedzi

2010-03-10T17:14:58+01:00
A) suma liczb 5 i y.
5+y
b) różnica liczby 20 i iloczynu liczb 3 i b.
20-3*b
c) suma liczb 7 i x pomniejszona o iloczyn liczb 2 i x.
7+(x-2*x)
d) osmiokrotność liczby a.
a⁸
e) kwadrat liczby x powiekszony o 4
x²+4
f) kwadrat liczby x pomniejszony o 4
x²-4
g) kwadrat liczby x powiekszony o 4 razy
x²*4
h) czwarta część kwadratu liczby x.
¼ x²
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T17:16:02+01:00
A) suma liczb 5 i y.
5+y
b) różnica liczby 20 i iloczynu liczb 3 i b.
20-(3*b)
c) suma liczb 7 i x pomniejszona o iloczyn liczb 2 i x.
(7+x):(2*x)
d) osmiokrotność liczby a.
a*8
e) kwadrat liczby x powiekszony o 4
x²+4
f) kwadrat liczby x pomniejszony o 4
x²-4
g) kwadrat liczby x powiekszony o 4 razy
x²*4
h) czwarta część kwadratu liczby x.
x/4
1 5 1