Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T17:22:18+01:00
A)-2x+1<3
-2x<3-1
-2x <2 |/(-2)
x>1

b)-⅔x+4>10
-⅔x>10-4
-⅔x>6|/*(-³/₂)
x<-9

c)¹²¹/₂+x≥8
x≥8-60½
x≥-51½

d)10-5x≤-15
-5x≤-15-10
-5x≤-25 |/(-5)
x≥5

e)4x-5<-17
4x<-17+5
4x<-12 |/4
x<-3
2010-03-10T17:22:49+01:00
A)-2x+1<3
-2x<3-1
-2x<2 :/2
-x<1 */-1
x>-1

b)-2/3x+4>10
-2/3x>10-4
-2/3x>6 */3
-2>18 :/2
-x>9 */-1
x<-9

c)121/2+x≥8
x≥8-121/2
x≥8-60,5
x≥-52,5

d)10-5x≤-15
-5x≤-15 -10
-5x≤-25 :/5
-x≤-5 */-1
x≥5

e)4x-5<-17
4x<-17+5
4x<-12 :/4
x<-3