Odpowiedzi

2010-03-10T17:49:34+01:00
Witaj
dane: c1=10%, c2=60%, c3=20%, m3=600g
szukane: m1=x, m2=y
1/metoda układu równań
masa subst.rosp.w I roztw.ms1+ masa w II ms2 = masa subst.rozp.w IIIr.ms3
x*10%/100% + y*60%/100% = m3*20%/100%
0,1x + 0,6y = 120...|*10
x + 6y = 1200
x + y = 600.....|*(-1)
----------------
5y = 600
y = 120g roztworu 60%
x = 600g - 120g = 480g roztworu 10%
Należy zmieszać 120g roztw.60% oraz 480g roztw. 10%
2/metoda krzyżowa
10% <-------------------60-20=40 cz.wag.roztw.10%
..............20%
60% <-------------------20-10=10 cz.wag.roztw.60%
Roztwory należy zmieszać w stos. 40 : 10 = 4 : 1 = [4/5] : [1/5]
4/5*600g = 480g roztw. 10%
1/5*600g = 120g roztw. 60%

a Ty wybierasz, co Ci bardziej się podoba. Ale masz fajnie!!!!!!!!

......................pozdrawiam
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T18:20:51+01:00
Też metodą krzyża ale z innym końcem
10% <-------------------60-20=40 cz.wag.roztw.10%
..............20%
60% <-------------------20-10=10 cz.wag.roztw.60%

40g(10%)+10g(60%)=50g(20%)

40g(10%)----50g(20%)
x ----------600g(20%)
x=480g(10%)

i
10g(60%)----50g(20%)
x -----------600g(20%)
x=120g(60%)
3 3 3