Hyh. no taaaak, tak. xD znów matma. -> to czego nie lubię najbardziej. *do kwadratu będę pisała tak : j2. -> jednostek kwadratowych.;)) w przykłaadach e,f,g,h jak jest podzielić to tam są dwie cyferki obok siebie , ale tam powinna być jedna cyferka do jednego a druga cyferka do drugiego.;))


zad. zapisz w jak najprostszej postaci.
a) 3(2x-1)+4(1-x) =
b. 2(7x+5)-6(x-2) =
c. -2x(8-x)-5(xj2 + 3x) =
d. 5(3 - 2x) - (4x + 6) * 3 =
e. 2x + 5 - 3x-12
______ = tooo jest podzielić . xD
3

f. 12x+16 - 10x+15
_______ ________ =
4 5

g. 9-6x - 21-14x
_____ ______ =
3 7

h. 4(x-1) - 3 * 10x-50
_____ ______ =
2 5

mam nadzieję, że się zczaicie o co w tym chodzi. xD

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T17:25:19+01:00
A)6x-3+4-4x=2x+1
b)14x+10-6x+12=8x+22
c)-16x+2xj2-5xj2-15x=-31x-3xj2
d)15-10x-(12x+18)=15-10x-12x-18=-3x-22x
2010-03-10T17:35:51+01:00
A) 3(2x-1)+4(1-x) = 6x-3+4-4x=2x+1
b. 2(7x+5)-6(x-2) =14x+10-6x+12=8x+22
c. -2x(8-x)-5(xj2 + 3x) =-16x+2x@ - 5x@-15x= -31x-3x@ gdzie @ to kwadrat
d. 5(3 - 2x) - (4x + 6) * 3 =15-10x-4x-6=(9-15x) * 3 = 27 - 45x
e. 2x + 5 - 3x-12 = - x-7
______ = tooo jest podzielić . xD
3

f. 12x + 16 - 10x + 15
_______ ________ = 2x+31 / 45
4 5

g. 9 - 6x - 21-14x
_____ ______ = -20x-12/37
3 7

h. 4(x-1) - 3 * 10x-50
_____ ______ = 4x-4 - 30x + 150 /25 = -26x +146 / 25
2 5

dziwne te przyklady...