Zad 1
Jeden z boków prostokąta ma ma długość 9 cm, a jego przekątna jest o 3cm dłuższa od drugiego boku. Oblicz bok i obwód tego prostokąta oraz długość jego przekątnej.

Zad 2
W czasie szkolnej wycieczki Asia przeszła 600m wchodząc na górę której zbocze było pochylone pod kątem 30 stopni. Następnie zeszła 200m ścieżka po zboczu nachylonym pod kątem 60 stopni. Oblicz wysokość pomiędzy początkowym punktem i końcowym punktem marszu. Przyjmij że pierwiastek z 3 = 1.75

2

Odpowiedzi

2010-03-10T17:28:05+01:00
Zad1
9²+b²=(b+3)²
81+b²=b²+6b+9
81-9=6b
6b=72
b=72:6
b=12cm

zad2
a = a
b = a√3
c = 2a
a = 200 m
b =200√3 = 200 • 1,75 = 350 m
c = 400 metrów
...mam nadzieje że pomogłam:))
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T17:53:02+01:00
1)
przekątna=b+3cm
9(do potęgi2)+b(do potęgi2)=b+3(do potęgi2)
81+b(do potęgi2)=b(do potęgi2)+6b+9
81-9=6b
6b=72
b=72:6
b=12cm
przelątna=b+3=12+3=15cm
prostokąt=9×12=108cm²
obwód=2a+2b=2×9+2×12=18+24=42cm
2)
a=a
b=a√3
c=2a
a=200m
b =200x3=200x1,75=350 m
c=400m