Kostka pachnąca lawendą ma kształt prostopadłościanu. Stosowana ochronnie w szafie ubraniowej zużywa się równomiernie. Zauważono, że po 57 dniach wymiary kostki zmniejszyły się o 1/3 w stosunku do swoich początkowych wielkości. Na ile dni wystarczy jeszcze tej kostki, jeśli jej objętość będzie się zmniejszała w takim samym, jak dotychczas, tempie?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-23T16:10:22+02:00
1/3---->57
1------->x
x=171 dni
6 1 6
2009-10-23T16:10:27+02:00
57*2=114
odp kostki wystarczy jeszcze na 114 dni
8 3 8