Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-23T16:15:00+02:00
A - bok kwadratu
P₁ = a²

Jeśli zwiększymy bok kwadratu o 40 %, to bok będzie miał długość:
a + 40% a = a + 0,4 * a = 1,4 * a

P₂ = (1,4 * a)² = 1,96 * a²

Pole zwiększy się zatem o:
P₂ - P₁ = 1,96 * a² - a² = 0,96 * a²

czyli o:
(0,96 * a²) / (a²) * 100 % = 0,96 * 100 % = 96 %

Odp. Pole kwadratu zwiększy się wtedy o 96 %.
2009-10-23T21:37:14+02:00
Pole kwadratu zwiększy się wtedy o 96 %.
1 2 1