1. Stężenie procentowe roztworu otrzymanego przez rozpuszczenie
30g soli w 270g wody wynosi:
a) 10%
b) 20%
c) 30%
d) 40%

2. Ilość cukru potrzebna do otrzymania 400g roztworu o stężeniu 8% wynosi:
a) 8g
b) 16g
c) 24g
d) 32g

Proszę o rozpisanie zadań :)

3

Odpowiedzi

2010-03-10T17:36:26+01:00
1. cp=msx100%/mr
cp=30gx100%/300g
cp=10%

2.ms=mrxcp/100%
ms=400gx8%/100%
ms=32g
Liczę na najlepszą :)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Ynka
  • Początkujący
2010-03-10T17:36:34+01:00
Cp= ms/mr * 100%
1. ms=30g
mr=270g+30g=300g
Cp= 30g/300g * 100%
Cp= 10%
odb. A
2. mr=400g
Cp=8%
ms=Cp*mr /100%
ms=8%*400g / 100%
ms=32g
odb. D
1 5 1
2010-03-10T17:37:45+01:00
1)masa roztworu=30+270=300g
cp=stężenie procentowe
cp=masa substancji*100%/mase roztworu
cp=30*100%/300
cp=10%
odp:a
2)
400g - 100%
x - 8%
400*8=100*x
100x=3200
x=32g
odp:d
1 5 1