Odpowiedzi

2009-10-23T16:16:21+02:00
10% - po pierwszej godzinie
20% - po drugiej godzinie
2 godziny do zamknięcia

20% + 10% = 30%

30% - 2 = 28%

odp.: cena pomidorów zmniejszyła się o 28%.
11 1 11
2009-10-23T16:28:11+02:00
Pomidory kosztowały 1 --> 100%

Sprzedawca obniżył cenę po 2h o 10%

1---->100%
x---->10%

x=0,1

a następnie cenę pomidorów 0,9 obniżył o 20%

0,9--->100%
x----->20%

x=0,18


(0,1*100%)+(0,18*100%)=10%+18%=28%


Całkowita obniżka to 28%
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-23T17:41:01+02:00
X - cena początkowa pomidorów

x - 10% = x - 0,1x = 0,9x - cena po pierwszej obniżce

0,9 x - 20% = 0,9x - 0,2*0,9x= 0,9x - 0,18 x = 0,72x

x -------> 100%
0,72x --> x%

x = 72 %

100% - 72% = 28%.
8 4 8