1.agnieszka i jacek zbierali kasztany jacek ma 3 razy więcej kasztanów niż agnieszka gdyby oddał jej 15 z nich mieli by po równo

2.zuzanna ma na śwaidectwie 12 ocen same 5 i 4 a jej średnia to 4,75 ile jest piątek

3.szymon zdobył 54 pkt ze spr. składającego się z 15 zadamn za dobrą odpowiedż otrzymywał 5pkt a za złą -2pkt ile zadań zrobił dobrze

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-10T17:35:56+01:00
1)x- kasztany x- Agnieszka 3x- Jacek 3x+15=4x |-3x 15= x Obliczyliśmy ile ma Agnieszka 15*3=45

2)
x - ilość 4 ek
y - ilość 5-tek

x + y = 12
(4x + 5y ) : 12 = 4,75

x = 12-y
[ 4(12-y) + 5y] : 12 = 4,75

x = 12-y
(48 -4y + 5y ) : 12 = 4,75 /*12

x = 12-y
48 +y = 57

x = 12 -y
y = 57 - 48

x = 12 -y
y = 9

x = 12-9 = 3
y = 9

x = 3 oceny dobre ( 4-ki)
y = 9 oceny b.dobre ( 5 -tki)

3)x=ilość dobrze zrobionych zadań
y-ilość zad. błędnie rozw.

x+y=15
5x-2y=54

x=15-y
5(15-y)-2y=54

75-5y-2y=54
-7y=54-75
-7y=-21
y=21:7
y=3

x=15-y=15-3=12

spr. 12×5-3×2=60-6=54
odp. zrobił dobrze 12 zadań
1 5 1
2010-03-10T17:47:19+01:00
1.

x - kasztany jacka
y - agnieszki




x = 3y
y +15 = x - 15

y + 15 = 3y - 15

2y = 30

y = 15
3y = x --> x = 45

Agnieszka ma 15 kaszanó, a JAcek 45

2.

x+y / 12 = 4,75

x + y = 57

45/5 = 9

12 - 9 = 3

3*4 = 12


spr.:
12 + 45 = 57

A wiec ma 9 piątek i 3 czwórki.


3.

x - dobre
y - złe

54 = x + y

założenie:

x > y

zadań 15:

15 * 5 = 75

75 - 54 = 21


a więc 12 * 5 punktów = 60 punktów.
3 * (-2) = (-6)

60 + (-6) = 54


gites majonez :)