Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T17:38:49+01:00
Ciągnąć kogoś za język - usiłować dowiedzieć się czegoś od kogoś; próbować zmusić kogoś, by powiedział coś, czego nie chciałby ujawnić

mieć długi język - mieć skłonność do gadulstwa; zdradzić jakiś sekret, tajemnicę

język kogoś świerzbi - ktoś z trudem powstrzymuje się, by nie powiedzieć czegoś, co mogłoby być kłopotliwe, niewygodne

proszę ;*
20 4 20
2010-03-10T17:46:08+01:00
Mieć długi język-mieć skłonność do gadulstwa:zdradzić jakiś sekret,tajemnicę

ciągnąć kogoś za język-usiłować dowiedzieć się czegoś od kogoś:próbować zmusić kogoś,by powiedział coś

język kogoś świerzbi-ktoś z trudem powstrzymuje się,by nie powiedzieć czegoś,co mogło by być kłopotliwe

ugryźć się w język-powstrzymać się przed powiedzeniem czegoś,czego by się żałowało

zasięgnąć języka-zdobyć wiadomości,dowiedzieć się czegoś

ja to wzięłam z słownika związków frazeologicznych to powinno być dobrze
24 4 24