Odpowiedzi

2010-03-10T17:40:03+01:00
Bo masa wody którą wypiera kadłub jest większa niż masa statku więc unosi się na takim poziomie gdzie masa wypartej wody jest równa masie statku
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-10T17:41:21+01:00
Ciężar wypartej przez kształt statku wody jest większy niż ciężar statku, stąd statek unosi się na powierzchni.
2010-03-10T17:48:04+01:00
Postaram udzielić jak najdokładniejszej odpowiedzi ponieważ uczęszczam do szkoły morskiej:

Statek morski jako masywna konstrukcja stalowa posiadając odpowiednie ukształtowanie kadłuba przeciwstawia się oporom wody oraz rozkłada swój ciężar tak że jest mniejszy od jej gęstości, dlatego też podczas ruchu na wodzie statek porusza się a jego zanurzenie może być dokładnie kontrolowane poprzez dobieranie i rozkładanie mas na cały obszar kadłuba w celu uniknięcia przechyłów i przegłębień które mogą spowodować, iż statek może stracić swoją stateczność na wodzie i przewrócić się na którąś z burt lub utracić swoją pływalność czyli zdolność do utrzymania się na wodzie przy warunkach morskich tkj.pogoda która wpływa na stan morza które wraz ze swą gwałtownością zagraża właśnie tym parametrom jednostki pływającej.
Jako pomoc w dokładnym rozumowaniu tej teorii załączam rysunek linii teoretycznych kadłuba które są parametrem do zaprojektowania go w celu aby był on w 100% sprawny w warunkach morskich a także aby w ogóle utrzymywał się na wodzie.
2 5 2