Karolina na lekcje techniki musi narysowac plan swojego mieszkania w skali 1 : 100 . mieszkanie sklada sie z 3 pokoi , kuchni , lazienki i przesronnego holu . kuchnia znajduje sie naprzeciwko pokoju karoliny . na planie ma ona wymiary 0.03 m x 0,4 dm . Jaka powierzchnie zajmuje kuchnia w mieszkaniu karoliny . . ?

2

Odpowiedzi

2010-03-10T17:42:32+01:00
0,03m*100=3m
0,4dm= 0,04m
0,04m*100= 4m
P= 3*4= 12 (m²)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T17:45:42+01:00
0,03 m = 3 cm
0,4 dm = 4 cm

(w skali 1 : 100)

Teraz mnożymy przez 100, aby uzyskac wymiary rzeczywiste.

3cm x 100 = 300cm
4cm x 100 = 400cm

300cm = 3m
400cm = 4m

Pole prostokąta liczymy ze wzoru
a x b

Podstawiamy dane:
3m x 4m

Obliczamy:
12 metrów kwadratowych.

Odp. Kuchnia w pokoju Karoliny ma powierzchnię 12 metrów kwadratowych.