DAJE NAJ <3...!

Odmień prze osoby - Umieć ,Rozumieć
Ułóż 3 zdania z czasownikami umieć, rozumieć, wiedzieć w formie 1 os. lp. czasu przeszłego.
Ułóż zdania w których wyrazisz -
a) przypuszczenie że czynność jest możliwa lub niemożliwa do wykonania
b) życzenia żeby ktoś coś zrobił

Odmień przez przypadki - Ladna dziewczyna w lp. i lm.

;**.! daje naj. ; ]

3

Odpowiedzi

2010-03-10T17:59:40+01:00
1.(ja)umiem l.poj. 1.(my)umiemy
2.(ty)umiesz 2.(wy)umiecie
3.(on,ona,ono)umie 3.(oni,one)umią



1.(ja)rozumiem l.poj. 1.(my)rozumiemy
2.(ty)rozumiesz 2.(wy)rozumiecie
3.(on,ona,ono)rozumie 3.(oni,one)rozumią

1.Ja umiałam zrobić trudne zadanie z angielskiego.
2.Rozumiałam co Asia do mnie mówiła.
3.Wiedziałam o kłamstwie Kasi.

a)Czy ona dobrze ugotowała zupe?
b)Proszę,posprzątaj swój pokój!

Odmiana przez przypadki:
M.ładna dziewczyna ładne dziewczyny
D.ładnej dziewczynie ładnych dziewczyn
C.ladnej dziewczyny ładnym dziewczynom
B.ładna dziewczyna ładne dziewczyny
N.(o)ładnej dziewczynie (o)ładnych dziewczynach
Msc.(z)ładną dziewczyną (z)ładnymi dziewczynami
W.ładna dziewczyno! ładne dziewczyny!

2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T18:08:27+01:00
Liczba pojedyncza
1. umiem rozumiem
2. umiesz rozumiesz
3. umie rozumie

Liczba mnoga
1. umiemy rozumiemy
2. umiecie rozumiecie
3. umieją rozumieją

Umiałem rozwiązać to zadanie.
Rozumiałam, co do mnie mówił.
Wczoraj wiedziałam, jak rozwiązać to zadanie.

a) Myślę, że mogłabym rozwiązać to zadanie na jutro.
b) Proszę, podaj mi parasol.

Ładna dziewczyna
Liczba pojedyncza
M. Ładna dziewczyna
D. Ładnej dziewczyny
C. Ładnej dziewczynie
B. Ładną dziewczynę
N. z ładną dziewczyną
Ms. o ładnej dziewczynie
W. o ładna dziewczyno!

Liczba mnoga
M. Ładne dziewczyny
D. Ładnych dziewcząt
C. Ładnym dziewczętom
B. Ładne dziewczęta
N. z ładnymi dziewczętami
Ms. o ładnych dziewczętach
W. o ładne dziewczęta!
3 5 3
2010-03-10T18:09:55+01:00
Odmieniam ci w trzech czasach ponieważ nie napisałaś o który kąkretnie chodzi

Umieć

Ja umiem, umiałam, będę umiała
Ty umiesz, umiałaś, będziesz umiała
On umie, umiał, będzie umiał
Ona umie, umiała, będzie umiała
Ono umie, umiało, będzie umiało
My umiemy, umieliśmy, będziemy umieć
Wy umiecie, umiałyście, będziecie umiały
Oni umią, umieli, będą umieli

Rozumieć

Ja rozumiem, rozumiałam, będę rozumiała
Ty rozumiesz, rozumiałeś, będziesz rozumiał
On rozumie, rozumiał, będzie rozumiał
Ona rozumie, rozumiała, będzie rozumiała
Ono rozumie, rozumiało, bedzie rozumieć
My rozumiemy, rozumieliśmy, będziemy rozumiały
Wy rozumiecie, rozumieliście, będziecie rozumiały
Oni rozumią, rozumieli, będą rozumieć


Umiałam grać na gitarze.
Rozumiałam co Paweł do mnie mówił.
Wiedziałam, że zapomnę zrobic plakat.

a) Potrafisz zrobić kota z papieru?
b) Proszę, wydrukuj mi pracę domową.

M. Ładna dziewczyna Ładne dziewczyny
D. Ładnej dziewczyny Ładnych dziewczyn
C. Ładnej dziewczynie Ładnym dziewczynom
B. Ładną dziewczynę Ładne dziewczyny
N. Ładną dziewczyną Ładnymi dziewczynami
Msc. Ładnej dziewczynie Ładnych dziewczynach
W. Ładna dziewczyna Ładne dziewczyny

1 5 1