1.Co to jest czas Present Continouans i Present Simple,Past Continues i Past Simple???

2.Kiedy się je stosuje??

3.Jak wygląda wzór zdania???

4.Jakie określenia czasu im towarzyszą ???

5.Podaj kilka przykładów!!!

plis POMOCY DAJE NAJ!

3

Odpowiedzi

2010-03-10T17:53:15+01:00
Past simple - wzór zdania-
np. I had lunch with her yesterday.
continous-
np. np pytanie- What are you doing this evening?

Takie coś chyba nie wiem;p

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T17:59:36+01:00
Ja znam odp. na present simple ostatnio mielismy na angliku :D a wiec
stosuje sie go w pytaniach jest to jakby inne zdanie gdy chcemy uzyc iles kilka lub troche czyli any w pytaniu some w zdaniu twierdzacym w tym czasie uzywamy any wzoer zdania to

have + osoba + got + any + przedmiot/y a o to kilka przykladow

Have you got any horses?

aha mozna jeszcze dodac miejsce ale nie jest to konieczne do tego zdania byloby cos takiego
Have you got any horses IN THE FARM

wlasnie o to chodzi o miejsce ale nie jest to jak juz mowilem konieczne inne przyklady z miejscem :

Have you got any television in the home?
Have you got any plants in the garden?
Have you got any computers game in the bedroom?

a teraz bez miejsca:
Have you got any orange juice?
Have you got any english-books? :D

no i to by bylo na tyle mam nadzieje ze pomoglem i powodzenia na tescie ;]
1 5 1
2010-03-10T18:32:00+01:00
Present continuous - stosuje sie go gdy coś odbywa się w danym momencie.
osoba + am/are/is + czasownik(ing)
np: I`m playing basketball at the moment.
He isn`t doing his komework
Present Simple - używamy gdy coś sie powtarza
osoba + czasownik
w osobie 3 liczby pojedynczej dodajemy s
np: aia come from Sydney.
Does he speak Chinese?
Past Continues - używamy w zdaniach twierdzących.
osoba + to be + czsownik(ing)
np: She was sitting in the white limo.
We were walking home.
Past Simple - używamy w zadaniach twierdzących.
osoba + czasownik(ed)(lub nieregularny)
He hated dogs.
I lost my bus ticket.