NAPISZ WYPRACOWANIE
2 DO WYBORU :

1.
"A ponieważ nie ma magazynu z przyjaciółmi więc ludzie nie mają
przyjaciół" Czy watro mieć przyjaciela ?

2.
"Lotnik patrząc w gwiazdy sprowokował Małego Księcia do napisania listu na ziemię" - tego nie mam do końca dokończone

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-10T17:58:10+01:00
TEMAT 1

Przyjaciel to osoba, która jest połaczona z Tobą bliskimi więziami serdecznymi, darząca Cię zaufaniem, a ponadto szczera w stosunku do Ciebie.Każdy z nas powinień mieć swojego najlepszego przyjaciela.A więc warto miec przyjaciela.Po pierwsze dlatego, że jest on osobą, której bez wahania możesz powierzyć swoje najskrytsze tajemnice.Po drugie w jego towarzystwie nigdy nie będziesz sie nudzić, przyjaciel ma zawsze jakies ciekawe pomysły.Poza tym kiedy będziesz się smucić, on zawsze Cię pocieszy.Dlatego, że jest twoim przyjacielem, zawsze Cię wysłucha, a także da dobra radę.Mimo wszystko będzie wyrozumiały w stosunku do Ciebie.Nastepnym argumentem jest to, że przyjaciel zawsze będzie Cię wspierał i bedzie odpowiedzialny za Ciebie.Moje zdanie najlepiej potwierdzaja słowa Lisa z opowiadania `Mały Książę' : " Jeśli chcesz mieć przyjaciela, oswój mnie".Oswojenie to znaczy tyle samo co zdobywanie przyjaciela i pozyskiwanie jego przyjaźni.Lis uczył Małego Księcia, że aby znaleźć przyjaciela należy być cierpliwym, starać się go dobrze poznać, a co najważniejsze- czuć się za niego odpowiedzialnym.Z rozważan tych wynika, że piękno przyjaźni tkwi w uczuciach, jakie jej towarzyszą tzn. radości i szczęścia z powodu istnienia przyjaciela i dostrzegania blasku życia dzięki niemu.Mały Książę poznał wartość swojej róży, dlatego my powinniśmy dostrzeć starania naszego przyjaciela, tak więc musimy patrzeć na świat sercem.Kolejna sprawa to przyjaźń łącząca psa i człowieka.Lassie i Joe doskonale sie rozumieli i byli razem szczęśliwi.Prawdziwemu przyjacielowi jest trudno pogodzić się z rozstaniem drugiej osoby, którą darzył przyjaźnią, tak jak w przypadku chłopca i Lassie.To pozwala nam wyciągnąć wniosek, że przyjaciel jest nieodłączną częścią osoby towarzyszącej mu.Sumując to, można również dostrzeć, że przyjacielem, może być wierny i lojalny pies.Wszystkie te argumenty pozwalają nam udowodnić słuszność tezy, że warto mieć przyjaciela.Dlatego nie mam żadnej wątpliwości, by się z tym zgodzić.

liczę na naj
2010-03-10T18:03:49+01:00
Temat pierwszy

Nikt nie stworzył magazynu z przyjaciółmi, ponieważ przyjaciela wybierać nie można.
Przyjaciel jest taki jaki jest i nie można go zmienić.
Warto jest mieć przyjaciela, gdyż kto inny jak przyjaciel pomoże w zadaniu domowym lub z jakimś innym problemem?
Przyjaciel porozmawia gdy mamy jakiś problem, pomoże gdy trzeba i nie wyśmieje. (zazwyczaj)
Przyjaźń jest bezinteresowna i nigdy nie powinno się wymagać od przyjaciela czegoś w zamian np. pieniędzy ponieważ to nie jest przyjaźń tylko wykorzystywanie.
dlatego warto mieć przyjaciela.