Odpowiedzi

2010-03-10T18:02:54+01:00
247-183 r.p.n.e

Był uznawany za jednego z najwybitniejszych dowódców epoki starozytnej.
W 221 r.p.n.e dowodził wojskami kartagińskkimi w Hiszpanii. W bitwie pod Zamą poniósł klęskę. PO zakończeniu II wojny punickiej Hannibal został wybrany na najwyższego urzędnika w Kartaginie. W 195 r.p.n.e posądzono go o spisek i zmuszono do ucieczki z miasta. Ostatecznie, aby nie wpaść w ręce Rzymian , w 185 r.p.n.e popełnij samobójstwo(trucizna)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T18:04:47+01:00
Hannibal
247 - 183 p.n.e.
Był uznawany za jednego z najwybitniejszych dowódców starożytności. W 221 r. p.n.e. dowodził wojskami kartagińskimi w Hiszpanii. W 218 r. p.n.e., podczas II wojny punickiej, poprowadził wyprawę lądową do Italii. Po przekroczeniu Alp odniósł szereg zwycięstw nad armią rzymską.

[ z książki do historii ;D]
1 1 1