Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T17:57:11+01:00
Budowa tasiemca uzbrojonego:
Główka wyposażona w 4 przyssawki i wieniec haczyków (22-32 sztuk). Główka szerokości około 1-1,5 mm, długość ciała 2-3 m. Człony maciczne mają szerokość około 6 mm a długość 12 mm, liczba proglotydów około 900. Barwa strobilum żółtawomleczna. Macica rozgałęziona, do 12 par odgałęzień, rzadko rozłożonych, w przeciwieństwie do tasiemca nieuzbrojonego (ponad 15 do 30 par rozgałęzień, gęsto ułożonych). Zapłodnione jaja są wydalane w członach wraz z kałem. W jajach zawarte są onkosfery.

Budowa tasiemca nieuzbrojonego:
Rozmiary: 4 do 12 m długości, 8-10 mm średnicy, posiada 4 przyssawki na skoleksie, za pomocą których przytwierdza się do ściany jelita.

Występowanie:
W jelicie cienkim

Nicienie:
glista ludzka
owsik
włosień spiralny
6 4 6
2010-03-10T18:03:57+01:00
Budowa tasiemca :
Główka - przyssawki, haki,
Szyjka
Człony

Występowanie:
jelito cienkie

Nicienie:
glista ludzka
owsik
włosień spiralny
4 1 4
2010-03-10T18:05:24+01:00
Budowa tasiemca :
Tasiemiec składa się z
-główki ( na główce znajdują się przyssawki, mogą być również haki - u tasiemca uzbrojonego )
-szyjki ( jest to miejsce wytwarzania nowych członów )
-ciało tasiemca zbudowane z członów

Występowanie :
-larwy tasiemca nieuzbrojonego znajdują się w mięsie krowy (jest ona żywicielem pośrednim), a po zjedzeniu zakażonego mięsa przez człowieka tasiemiec rozwija się w organizmie człowieka (jest żywicielem ostatecznym )
-larwy tasiemca uzbrojonego znajdują się w mięsie świni (żywiciel pośredni) i tak jak wyżej - ostateczny żywiciel to człowiek

płazińce : tasiemiec uzbrojony, tasiemiec nieuzbrojony, tasiemiec psi,motylica wątrobowa, wypławek biały
nicienie: glista ludzka, włosień kręty, owsik ludzki
3 2 3