Rozwiąż równania
Chodzi mi o to by rozwiązać je właśnie takim sposobem ; ))
Np :
3(3-x)+2x=8-2(x-1)
9-3x+2x=8-2x+2
-3x+2x+2x=-9+8+2
x=1

Tak trzeba to rozwiązać tylko inne wynik wyjdą a ja tego nie umiem ;((

Zadanie :

a ) 4-5(3-x)=-x-(3-2x)
b ) x-(7+2x)=2(x-1)+1
c ) 2x-(1-4x)=2+(8x-5)
d ) 4-2(5-x)=x-4(x-1)
e ) 7-(3x+4)=(x+1)-(2x+4)
f ) x+3-(4-x)=3x-(2x-3)
To na jutro prosze o szybko odpowiedz ! ; (

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T18:05:21+01:00
3(3-x)+2x=8-2(x-1)
9-3x+2x=8-2x+2
9-x=10-2x
-x+2x=10-9
x=1
to chyba w ksiazce zle wpisali wynik bo to musi tak wyjsc(

Zadanie :

a ) 4-5(3-x)=-x-(3-2x)
4-15+5x=-x-3+2x
-11+5x=-3+x
4x=8
x=2

b ) x-(7+2x)=2(x-1)+1
x-7-2x=2x-2+1
-x-7=2x-1
-3x=6
x=-2

c ) 2x-(1-4x)=2+(8x-5)
2x-1+4x=2+8x-5
6x-1=-3+8x
-2x=2
x=-1

d ) 4-2(5-x)=x-4(x-1)
4-10+2x=x-4x+4
-6+2x=-3x+4
5x=10
x=2

e ) 7-(3x+4)=(x+1)-(2x+4)
7-3x-4=x+1-2x-4
-3x+3=-x-3
-2x=-6
x=3

f ) x+3-(4-x)=3x-(2x-3)
x+3-4+x=3x-2x+3
2x-1=x+3
x=4
2010-03-10T18:14:42+01:00
A)
4-5(3-x)=-x-(3-2x)
4-15+5x=-x-3+2x
-11+5x=x-3
-8=-4x
x=2

b)
x-(7+2x)=2(x-1)+1
x-7-2x=2x-2+1
-x-7=2x-1
3x=-6
x=-2

c)
2x-(1-4x)=2+(8x-5)
2x-1+4x=2+8x-5
6x-1=8x-3
2x=2
x=1

d)
4-2(5-x)=x-4(x-1)
4-10+2x=x-4x+4
-6+2x=-3x+4
5x=10
x=2

e)
7-(3x+4)=(x+1)-(2x+4)
7-3x-4=x+1-2x-4
3-3x=-x-3
6=2x
x=3

f)
x+3-(4-x)=3x-(2x-3)
x+3-4+x=3x-2x+3
2x-1=x+3
x=4
2010-03-10T18:18:43+01:00
4-5(3-x)=-x-(3-2x)
4-15+5x=-x-3+2x
-11+5x=-3+x
4x=8
x=2

x-(7+2x)=2(x-1)+1
x-7-2x=2x-2+1
-x-7=2x-1
-3x=6
x=-2

2x-(1-4x)=2+(8x-5)
2x-1+4x=2+8x-5
6x-1=-3+8x
-2x=2
x=-1

4-2(5-x)=x-4(x-1)
4-10+2x=x-4x+4
-6+2x=-3x+4
5x=10
x=2

7-(3x+4)=(x+1)-(2x+4)
7-3x-4=x+1-2x-4
-3x+3=-x-3
-2x=-6
x=3

x+3-(4-x)=3x-(2x-3)
x+3-4+x=3x-2x+3
2x-1=x+3
x=4