Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-23T16:57:33+02:00
-Gromadzą wodę w darniach
-Tworzą środowisko dla wielu organizmów
-Chronią przed erozją
-są organizmami pionierskimi
-tworzą pokłady torfu
-przyczyniają się do powstawania gleby
44 3 44
2009-10-23T16:57:34+02:00
Chronią glebę przed erozją, utrzymują jej wilgotność,
dzięki nim powstaje próchnica dla roślin bardziej wymagających,
mogą się tworzyć torfowiska,
mogą się kolonizować na niegościnnych, suchych obszarach.
32 4 32
2009-10-23T17:25:22+02:00
Mchy pełnią bardzo ważną funkcje w przyrodzie ponieważ wchłaniają bardzo dużo wody i mogą zapobiegać powodzią. Wchłaniają również zanieczyszczenia, dlatego dobrze im w dużych miastach. W jakimś mieście mchy położono na dach wieżowca. Miały spełniać one 3 funkcje, wchłaniać wodę, zanieczyszczenia i stanowić zieloną dekoracje.
40 3 40