Odpowiedzi

2010-03-10T18:05:05+01:00
(x+5)-x-2-3(4x-3)=(x-5)
x+5-x-2-12x+9=x-5
-12x-x=-5-12
-13x=-17
x=17/13
  • Użytkownik Zadane
2010-03-10T18:06:19+01:00
(x+5)-x-2-3(4x-3)=(x-5)
gdy jest - przed nawiasem to znaki w nawiasie zmieniają znak na przeciwny
x+5-x-2-12x+9= x-5
-12x+3=x-5 |+5
-12x+8=x |+12x
8=13x |13
x=0,61
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T18:09:16+01:00
(x+5)-x-2-3(4x+3)=(x-5)
(x+5)-x-2-12x+9=(x-5)
(x+5)-13x+7=(x-5)
-13x+7=0
tutaj to (x+5)= (x-5) się redukuje, czyli skreślamy . ;)