Zad. 1
Prędkość światła wynosi około 300 000 km / s .
Mrugnięcie okiem trwa średnio 1/4 s. Jaką droge przebędzie w tym czasie światło.?


zad. 2

` , Echosonda to urządzenie, za pomocą którego można i.in. badać głębokość morza. Sygnał dźwiękowy wysyłany z echosondy odbija się od dna i wraca do urządzenia. Znając prędkość rozchodzenia dźwięku w wodzie ( 1500 m/s ) , można obliczyć odległość statku od dna. , `

Przeczytaj informacje podane powyżej. Oblicz głębokość morza, jeśli dźwięk powrócił od echosondy.
a ) po 5 sekundach
b ) po 3.5 sekundy

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-10T18:06:26+01:00
1)300 000/4=75000km
odpowiedz podczas mrugnięcia okiem droga światła wynosi 75000km

2)1550m/s * 5s=7750m=7,75km
1550m/s * 3,5s=5425m=5,425km
1 5 1
2010-03-10T18:07:45+01:00
1)

300000*1/4=75000 km

2)

a) 1500*5=7500 m
b) 1500*3,5=5250 m
1 5 1