Odpowiedzi

2010-03-10T18:07:04+01:00
Odpowiednikiem najważniejszego boga greckiego czyli Zeusa był Jowisz i podobnie jak on był gromowładny.
Jego żona Junona była rzymskim odpowiednikiem Hery. Boginią mądrości i rzemiosł była Minerwa taj jak u Greków Atena. Mars (bóg wojny) to grecki Ares, a Neptun to Posejdon (grecki bóg morza).
16 3 16
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T18:16:42+01:00
Afrodyta Wenus (bogini piękna, kwiatów, miłości, pożądania i płodności.)

Apollo Apollo (Uważany za boga piękna, światła, życia, śmierci, muzyki, wróżb, prawdy, prawa, porządku, patrona sztuki i poezji, przewodnika muz)

Ares Mars (bóg wojny)

Artemida Diana (bogini łowów, zwierząt, lasów, gór i roślinności, wielka łowczyni)

Atena Minerwa (bogini mądrości, sztuki, wojny sprawiedliwej oraz opiekunka miast)

Demeter Ceres (bogini płodności, rolnictwa i urodzaju.)

Dionizos Bachus (bóg urodzaju i winorośli,)

Hades Pluton (Hades był bogiem świata podziemnego i umarłych)

Hefajstos Wulkan (bóg ognia, kowali i złotników)

Helios Sol (bóg i uosobienie Słońca )

Hera Junona (opiekunką życia kobiet, w tym życia seksualnego i macierzyństwa.)

Hermes Merkury (Bóg wędrowców, złodziei i podróżujących. )

Hestia Westa (Opiekunka ogniska domowego, podróżnych, nowożeńców i sierot)

Posejdon Neptun (bóg mórz, trzęsień ziemi, żeglarzy, rybaków)

Zeus Jowisz (bóg Nieba i Ziemi. Bóg pogody; władca błyskawic)
27 4 27