Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T18:19:58+01:00
Rownowazniki
- rozpoczecie sezonu pilkarskiego.
- zdobycie Mount Everest.
- znalezienie skarbu.
- kopniecie pilki przez Bogdana.
- wypicie 2 litrow wody

zdania pojedyncze
- wczoraj kupilem gre.
- ide grac na komputerze
- romek powiedzial brzydkie slowo
- robert puscil baka
- nie pamietam kiedy to sie stalo

zdanie zlozone
- jak mialem 10 lat, nie dosiegalem do klamki od drzwi
- kiedy bylem maly, wchodzilem na dywan po dramibie
- moj brat jest czarny, lecz koledzy w szkole go lubia
- mimo ze bili mnie glowa, poszedlem na biski
- kto rano wstaje, ten sie nie wysypia.
14 4 14
2010-03-10T18:21:14+01:00
Cześć, oto rozwiązanie.
5 równoważników.
Piękna pogoda
Cisza
Uwaga!
Nigdy więcej wojny!
Uważaj!

5 zdań pojedyńczych

Pójde do sklepu
Zobaczyłem stokrotkę
Dostałem ostrzeżenie(tak na serio nie ;)
Mam komputer
Dostane rower

5 zdań złożonych

Pójdę do szkoły i dostane piątke.
Wrócę do domu i posprzątam pokój
Odrobiłem zadanie i nie dostałem jedynki
Zjadłem lizaka i nie jestem głody (głupie wiem, nie mogłem wymiślić lepszego)
Słucham radia i robie zadania.


6 4 6
2010-03-10T18:25:31+01:00
Równoważniki zdań:

Nie palić!
Uwaga!
Polacy pierwsi na mecie.
Kto tam?
Wystrzegać się złodziei!
Piękna pogoda.

Zdania pojedyncze:

Szary kot łapie kolorowego motyla.
Mała panda skacze przez drewniany płot.
Pies biegnie.
Żółta pszczoła lata w jednym miejscu.
Zaspany mężczyzna pracuje w domu.

Zdania złożone:

Usłyszał dzwonek i wybiegł na przerwę, nie zdążył jednak zabrać drugiego śniadania.
Spotkał na korytarzu przyjaciela, więc bardzo się ucieszył.
Ucieszył się, bo długo nie widział przyjaciela.
Chłopak spóźnił się do domu i nakrzyczała na niego mama.
Popłakał się i poszedł do pokoju.
Zadzwonił do przyjaciela i opowiedział mu o wszystkim.


Mam nadzieję, że pomogłam :)
Liczę na 'naj' :D
5 2 5