Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T18:21:52+01:00
Rozumiem, że chodzi o pole sześciokąta wpisanego w okrąg?
Promień okręgu = Długości boku sześciokąta foremnego.
r=6
Pole = Pole 6-ciu trójkątów równobocznych.
PΔ=a²√3/4=36√3/4=9√3

Psześciokąta=6*PΔ=6*9√3=54√3cm²
1 5 1
2010-03-10T18:22:42+01:00
P=6*a²√3/4
P=3a²√3/2
r=6=a

P=3*6²√3/2
P=3*36√3/2
P=54√3


2010-03-10T18:24:31+01:00
Poprowadź promienie do punktów styczności. Promień okręgu to bok jednego takiego trójkąta równobocznego. Sześciokąt jest złożony z 6 takich trójkątów równobocznych. Pole jednego wyraża się wzorem a²√3/4, gdzie a w tym wypadku jest promieniem naszego okręgu.

Pc=(6²√3/4)*6 = 6³√3/4 = 216√3/4 = 54√3