Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T19:50:25+01:00
Niedobór miedzi powoduje niedokrwistości, ponieważ zbyt mała ilość tego pierwiastka powoduje gorsze wchłanianie żelaza i zmniejszenie liczby czerwonych krwinek.Niewystarczająca ilość miedzi obniża również ilość białych krwinek, a zatem zmniejsza odporność organizmu. Ponadto przypuszcza się, że powoduje uszkodzenie serca i tętnic, zaburzenia pracy systemu nerwowego.

Wszystko to w skrajnych przypadkach może prowadzić do śmierci:
np.
- mniejsza ilość b. krwinek powoduje obniżenie odporności człowieka -> zwiększenie ryzyka zachorowania na inne choroby
- mniejsza ilość k. czerwonych powoduje zmniejszenie transportu tlenu do tkanek -> nie wystarczające dotlenienie organizmu
-uszkodzenie serca -> samo się rozumie do czego może doprowadzić
2010-03-10T20:56:57+01:00
Niedobór miedzi w organizmie, pośrednio może doprowadzić do osłabienie, wyniszczenia a nawet do śmierci organizmu. niedobór powoduje:
-zaburzenie syntezy białek
-pękanie naczyń krwionośnych
-łamliwość kości
-zaburzenia syntezy adrenaliny, elastyny i kreatyny
to wszystko, nie rozpoznane i nie leczone, prowadzi do śmierci organizmu